Věk: 16 let (v době závěrečné zkoušky)
U žadatelů mladších 18-ti let je nutný písemný souhlas zákonného zástupce.
S touto skupinou můžete řídit:
1.lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW.
Minimální počet hodin výcviku praktické jízdy je 13 vyučovacích hodin (13x45 min).
Začátečníkům bez zkušeností doporučuji rozšířený výcvik.
Věk: 18 let
S touto skupinou můžete řídit:
motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem.
Minimální počet hodin výcviku praktické jízdy:
13 pokud nejste držitelem řidičáku sk.A1
7 pokud máte řidičák A1
0 pokud máte řidičák A1 alespoň 2 roky (jízdy nejsou povinné, postačí úspěšně složit závěrečnou zkoušku a to pouze z praktické jízdy. Nepíšete test z teorie. V ceně tohoto rozšíření u nás jsou dvě vyučovací hodiny jízdy před zkouškou na seznámení s motocyklem).
Věk: 24 let
Nebo praxe A2 minimálně 2 roky (pokud máte A2 od 18, můžete mít A od 20 let)
S touto skupinou můžete řídit:
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW.
Minimální počet hodin výcviku praktické jízdy:
13 pokud nejste držitelem řidičáku sk.A1 nebo A2
7 pokud máte řidičák A1 nebo A2
0 pokud máte řidičák A2 alespoň 2 roky (jízdy nejsou povinné, postačí úspěšně složit závěrečnou zkoušku a to pouze z praktické jízdy. Nepíšete test z teorie. V ceně tohoto rozšíření u nás jsou dvě vyučovací hodiny jízdy před zkouškou na seznámení s motocyklem).
Naučím Vás nejen ovládání motorky, ale i základní údržbu, opravy, které Vás mohou na cestách potkat.
Výuka teorie probíhá v učebně v budově vlakového nádraží ve Žďáru nad Sázavou (vedle je i autobusové nádraží).
Výcvik v řízení motocyklu na cvičišti ve Žďáru nad Sázavou a po zvládnutí motocyklu v běžném provozu
Dle Zákona 361/2000 "řídit vozidlo nebo jet na zvířeti může pouze osoba, která je dostatečně tělesně a duševně způsobilá k řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a v potřebném rozsahu ovládá řízení vozidla nebo jízdu na zvířeti a předpisy o provozu na pozemních komunikacích".
Pro splnění tohoto Zákona a pro zajištění Vaší bezpečnosti tedy výcvik začíná na výcvikové ploše a do provozu vyjíždíme až po zvládnutí motocyklu v rozsahu zkoušky ze zvláštních jízdních úkonů - viz video a testu z teorie.
Mrkněte na video...zkouška ze zvláštních jízdních úkonů, není to úplně jednoduché ale zvládnem to.
Výcvik přizpůsobíme Vaším schopnostem, zkušenostem a časovým možnostem.
Bezpečnost při výcviku je na prvním místě a proto používáme to nejlepší dostupné vybavení, moderní přilby, airbagové vesty. Jezdit budete na moderních nových a lehkých motocyklech, u skupin A2 a A vybavených ABS.
O Vaši bezpečnost nejen při výcviku ale musíte dbát především Vy... Nepotřebujete pro začátek nejdražší vybavení, ale kraťasy a tenisky nejsou to pravé. Minimálně je potřeba mít na výcvik pevné rukavice a obuv chránící kotníky.
S výběrem výstroje Vám poradím, vybavení v autoškole, i na svoje na cesty mám od Motovšem. Vybírejte s rozvahou, u auta máte před sebou plechy, motor, na motorce jen výstroj.
Touto zkouškou začíná zkouška z praktické jízdy před zkušebním komisařem. V případě uspěšného zajetí následuje druhá část, a to jízda v provozu.